Flexibilní hotelový marketing

Jak nám ukázaly první týdny prázdnin, počasí si s naším byznysem nejen že zahrává, ale doslova mu nepřeje. Tak jako v zimě chybí sníh, v létě naopak sluníčko.

Musíme si zvyknout, že již nemůže plně spoléhat na jasně vymezená časová období, sezónnost a předpokládané (standardní) přírodní podmínky, za kterými hosté jezdí.

Bude nutné plánovat a připravovat tzv. náhradní řešení, řekněme nestandardní varianty nabídky našim hostům. Masivní storna při záchvěvu počasí  mají na provoz někdy až tragické následky, kterým je nutno čelit právě flexibilním marketingem.

Při aplikaci flexibilního marketingu mají výhodu ta zařízení, která poskytují doplňkové služby nejrůznějšího charakteru a kde lze s hostem dobře pracovat z pohledu momentální nabídky. Flexibilně lze uplatnit v případě zhoršených klimatických podmínek jednorázové slevy na vstupy popřípadě delší placené časy, nadstandardní plnění, ale i zábavu a pobavení.

Hůře na tom jsou zařízení, která poskytují pouze ubytování. Ta musí být neustále dobře informována o náhradním programu a nabídkách v okolí, ideálně zajistit dopravu, vstupy, informační materiály apod. s poskytnutou výhodou. Vždyť i ostatní subjekty poskytující služby v rámci cestovníhoi ruchu trpí při nedostaku klientů, tak by měli být vstřícní při nabízené spolupráci.

Při nepřízni počasí bychom o to více měli dbát v rámci flexibilního marketingu na osobní přístup k hostům, využít delšího pobytového času a více s klientem pracovat. Proškolte opětovně své zaměstnance o poskytovaných službách, pečlivě připravte cílené nabídky a zaujměte své klienty. Popusťe i uzdu fantasii, uspořádejte neobvyklé akce typu karneval, společenský večer, pozvěte kuchaře do restaurace ke konzultaci s hosty, poskytněte občerstvení do sportovních center, zkrátka zabavte hosty, aby měli na co vzpomínat a aby vám neodjeli. Čím víc se o ně postaráte, tím víc o vás budou dále mluvit. A osobní reklama je ta nejlevnější, ale zároveň i nejúčinnější.

Přeji vám, aby se již konečně počasí umoudřilo a aby náš domácí cestovní ruch vzkvétal, alespoň tak, jaká je predikce. Svezte se na vlně probíhající kampaně „Česko – to letí!“