Jak málo stačí v marketingu

Konstatování v titulku je příhodné pro právě probíhající světové události. Již několikrát bylo v našich článcích konstatováno, že jednou z cest marketingových aktivit je sledování událostí, které "hýbou světem" a s tím spojeným turismem.

Královská svatba Prince Williama a Kate Middletonové přilákala statisíce lidí, kteří se přímo osobně účastní svatby v ulicích Londýna. A jak zapracoval marketing?
Již více jak půl roku je královská svatba marketingově propagována po celém světě v různých mediálních kampaních, plní stránky novin a časopisů, relací v rádiu a televizi. Marketing zapůsobil na základní marketingovou strunu a trend - na zážitek, dokonce na ojedinělý, unikátní až exklusivní zážitek. Zřejmě nikdo nespočítá, kolik podnikatelů zaměřilo své aktivity v souvislosti s touto událostí a kolik na tom vydělali. Jen v hospitality sektoru z dostupných zpráv je výdělek královský, stejně jako svatba, protože ceny jsou astronomické.

Když už je řeč o astronomii, velmi podobný marketingový tah je dlouhodobě avizovaný poslední start a let do vesmíru na mise amerických raketoplánů do vesmíru. Desetitisíce lidí se sjede na poslední podívanou, ostatní zamíří do muzeí, aby si zblízka prohlídli vyslance Země.

Dlouho dopředu byly v obou případech naprosto vyprodány ubytovací kapacity v širokém okolí. Sektor cestovního ruchu se v místě konání akcí zotavil z dlouho trvajícího krizového období nejen obsazeností, ale i realizovanými tžbami.

Připomeňme si také proces beatifikace ve Vatikánu - všechny ubytovací kapacity v Římě byly beznadějně vyprodány, dokonce několik měsíců dopředu - to je byznys! A jak málo stačí o:)

K podobným marketingovým aktivitám patří i další neplánované skutečnosti, kdy přírodní a lidské katastrofy lákají určité skupiny cestovatelů k návštěvám postižených míst. Někdy je to v zájmu samotné obnovy po přírodních tragédiích - záplavy, tsunami, sopky apod., kdy zisky z cestovního ruchu jdou na obnovu infrastruktury, někdy je to však ze smutné dychtivosti po senzaci.

Jak málo stačí v marketingu, otázka která by měla být jednou z hlavních při sestavování marketingových plánů, stačí se jen podívat okolo sebe a všímat si oblíbených míst, které jsou navštěvovány celebritami a významnými lidmi. Svezte se na vlně oblíbenosti, využijte marketingu třetích stran, sledujte dění okolo sebe a pozvěte své hosty na události, které se jen tak neopakují.