Hotelový marketingový plán na rok 2011
(Čtěte také Hotelový marketingový plán na rok 2012)
Marketingový plán je základním kamenem úspěšného byznysu každého podnikání. Obzvláště v současné nelehké době musíme marketingovému plánu věnovat náležitou pozornost, protože mnoho bývalých "pouček" je již překonaných.
Pracujte se strategickým marketingovým plánem na několik let dopředu a aktualizujte operativní plán na následující rok.
Jaké zásady zpracování marketingového plánu jsou dosud platné a z čeho vychází? Věnujme se marketingovým plánům, které zpracovávají hotely již obchodně činné a které svým marketingovým plánem cílí na vyšší zisky a upevnění postavení na trhu.
Základem marketingového plánu je analýza současného stavu podnikání, rozborem potřeb stávajících klientů a zhodnocení konkurence a trhu. Dále je nutné připravit, nebo (lépe) mít k dispozici již z průběžného hodnocení, všechny dřívější marketingové strategie a aktivity a jejich vyhodnocení. Důležitou součástí je stále nepřekonaná SWOT analýza - silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby. Opomíjený, avšak velmi užitečný je i marketingový audit, ideálně zpracovaný externí firmou.
Pokud máme připraveny všechny potřebné materiály a podklady, můžeme se pustit do zpracování marketingového plánu.
Hotelový marketingový plán by měl obsahovat :
- analýzu současného stavu
- analýzu trhu
- analýzu konkurence
- marketingové cíle
- marketingové strategie
- marketingový mix
- realizační plán s cíly
- rozpočet
- hodnocení
Co je (staro)nového při sestavování marketingového plánu?
- flexibilita a předvídavost
- analýza a měření
- marketingový mix od 4 P až po 9 P
- marketing dělají všichni
Co je nového?
- internetový marketing
- on-line marketing
- mobilní marketing
- komunitní marketing
- trendový marketing
- affiliate marketing
- zákaznický marketing a komunikace (CRM)
- B2B, B2C, One-to-One, 4 C
- E-commerce
- klientská hodnocení
Moderní marketing se vyvíjí stejně rychle, jako se vyvíjí technické a technologické vymoženosti, nezapomeňte na rychlost informačních toků a aktuálnost.
Nosné marketingové aktivity by měly být měřitelné a vyhodnocovatelné z důvodu pozdější analýzy a přijetí opatření.
Vypracujte klidně jednoduchý marketingový plán, který bude možné hodnotit, doplnit, nadčasově aktualizovat, termínově sledovat, ale nezapomeňte s ním pracovat, do budoucna se vždy vyplatí.
Nezapomeňte do marketingového plánu zakomponovat mimo tradičních akcí vztahujících se k významným dnům nejrůznějších tuzemských a zahraničních svátků, lidových tradic a ročních období i nové formy marketingových aktivit. Plně využijte dychtivost hotelových hostů po zážitcích, neopakovatelných nabídkách a skvělých službách. Rozšiřte marketingový mix o nové komunikační kanály, nechte se inspirovat otevřeností komunikace a péčí o každého klienta. Zapracujte do marketingového plánu spolupráci s nejrůznějšími obchodními, profesními a zájmovými organizacemi se zaměřením na cestovní ruch.